XXIX Targi Mleczarskie MLEKO-EXPO 2020 odwołane!

Szanowni Państwo

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. z przykrością zawiadamia, że z powodu pandemii COVID-19 oraz objęcia Warszawy strefą czerwoną jesteśmy zmuszeni wycofać się z organizacji XXIX Targów Mleczarskich „Mleko-Expo 2020”, ze względu na zdrowie wystawców i odwiedzających.

Czytaj więcej

MLEKOVITA najwyższe standardy jakości. Audyt Zintegrowanego Systemu Zarządzania

MLEKOVITA po raz kolejny z powodzeniem przeszła trzydniowy audyt certyfikowanego Zintegrowanego Systemu Zarządzania, który obejmuje: System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 oraz System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001. Prowadzenie działalności w zgodzie z najwyższymi standardami jest wyrazem odpowiedzialności firmy za zdrowie konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Audyt został przeprowadzony w dniach 14-16 października 2020 r. przez wysoko wykwalifikowany zespół audytorów Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.

Czytaj więcej

Tym razem bez spirytusu. Papier toaletowy i makaron znów na fali pandemii. Badanie Comp Platformy Usług S.A. w dobie koronawirusa

Kiedy podczas pierwszej fali pandemii Polacy szturmem ruszyli do sklepów, papier toaletowy i mydło biły kilkusetprocentowe rekordy wzrostu, walcząc o palmę pierwszeństwa z makaronem, ryżem i mąką. Nad wszystkim królował jednak spirytus. Marcowy tydzień, w którym ogłoszono zamknięcie szkół, zaznaczył początek nowej ery w handlu. Natomiast wcześniejsze sygnały nowych trendów zakupowych można było zaobserwować na paragonach już dwa tygodnie wcześniej. Najnowsze dane dostarczone z systemu M/platform pokazują, że od kilku tygodni powracają znajome trendy.

Czytaj więcej

W kolejnych miesiącach wyniki handlu będą słabsze

21.10.2020

W kolejnych miesiącach wyniki handlu będą słabsze - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny w komentarzu do środowych danych GUS. Według analityków gwałtowny wzrost liczby chorych na Covid-19 powinien mieć "umiarkowane przełożenie" na wydatki konsumpcyjne w październiku.

Czytaj więcej

Sytuacja SM Bielmlek jest bardzo trudna, ale nie beznadziejna

20.10.2020

W dniu 9 października br. w siedzibie Podlaskiej Izby Rolniczej w Porosłach, odbyło się spotkanie dotyczące aktualnej sytuacji Spółdzielni Mleczarskiej Bielmlek z Bielska Podlaskiego. O informacje dotyczące tego spotkania Józef Nuckowski zapytał wiceprezesa Podlaskiej Izby Rolniczej Marka Siniło, który jest członkiem rady nadzorczej Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach.

Czytaj więcej

Ochrona nazewnictwa produktów mlecznych

19.10.2020

W końcu sierpnia alians wegańskich i wegetariańskich udziałowców włączył Nestlé i Mondelez do wspólnego wezwania do obalenia ochrony nazw produktów mleczarskich i próbowania zmiany tekstu już przegłosowanego w Komitecie PE ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Czytaj więcej

Covid-19 zmienia strategię firmy Danone

19.10.2020

Aby dostosować się do nowej covidowej rzeczywistości i powrócić na ścieżkę wzrostu, Danone zrestrukturyzuje swoją organizację i zrezygnuje z niektórych działań. Firma uważa, że alternatywne produkty mleczarskie pochodzenia roślinnego są przyszłościowym kierunkiem.

Czytaj więcej

KE oczekuje, że w 2021 r. produkcja mleka wzrośnie

19.10.2020

Produkcja mleka w Unii Europejskiej znacznie wzrosła w tym roku i oczekuje się, że w 2021 r. będzie nadal rosnąć. Tak przynajmniej zakłada Komisja Europejska w swojej aktualnej prognozie rynkowej, która jednak została sporządzona z dużą dozą niepewnością ze względu na pandemię koronawirusa.

Czytaj więcej

Energetyka słoneczna stała się opłacalnym biznesem. W tym roku obroty branży mają wzrosnąć o 25%

19.10.2020

Fotowoltaika stała się w ostatnich latach nie tylko sposobem na obniżenie rachunków i produkcję zielonej energii, ale i prężnie rozwijającym się biznesem. Według prognoz IEO na koniec tego roku obroty branży wzrosną o 25% i przekroczą 5 mld zł. Boom fotowoltaiczny może zachęcić firmy nie tylko do tego, żeby instalowały panele PV i produkowały energię na własne potrzeby, ale również do jej sprzedaży. Dla wielu z nich wejście na rynek fotowoltaiki, chociażby jako sprzedawca usług fotowoltaicznych we współpracy z firmami działającymi w tej branży, może stanowić okazję do dywersyfikacji podstawowej działalności i dodatkowego zarobku.

Czytaj więcej

Polacy zdecydowali, które sieci handlowe mają najlepsze promocje

Rywalizacja na ceny i promocje to odwieczny element funkcjonowania sieci handlowych. Dlatego konsumentom zostało zadane fundamentalne pytanie, które sklepy w całym ubiegłym roku oferowały swoim klientom najlepsze akcje promocyjne. I tak w tegorocznej edycji programu „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” Polacy wybrali Biedronkę, sieć Carrefour, Kaufland, Żabkę, Makro, Castoramę, Media Expert, Rossmanna i Pepco.

Czytaj więcej

X-ray Ishida: Elastyczność systemu detekcji nieczystości zapewnia najwyższą jakość produktu

Stosowanie foli metalizowanej do pakowania żywności, uniemożliwia producentom kontrolę jakości przy pomocy powszechnych detektorów metalu. Alternatywą jest technologia inspekcji X-ray Ishida, która nie tylko skutecznie wykrywa najdrobniejsze zanieczyszczenia, ale pozwala też wychwycić uszkodzenie opakowania czy braki w zawartości produktu. Z elastycznych rozwiązań Ishida korzysta jedna z najbardziej popularnych w Rosji marek tradycyjnych przekąsek.

Czytaj więcej

2,5 krotny przyrost nieuczciwych „L4” pandemia i zwolnienia chorobowe dobijają sektor MŚP

Ten rok przyniósł wyzwania dla przedsiębiorstw każdej wielkości, nie omijając także sektora małych i średnich firm, które dominują w Polsce. Przedsiębiorcy informowali wprost, że otrzymane dotacje zapewnią im płynność na kilka miesięcy do przodu. Ten czas właśnie minął, a w sektorze MŚP zaczyna brakować rąk do pracy. Firmy tracą płynność finansową, a do pracowników zakażonych oraz przebywających na kwarantannie dołączają również zdrowi na „L4”. Dane szacunkowe Conperio Indeks za 2020 rok wskazują 2,5 krotny przyrost nieuczciwych zwolnień względem analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Czytaj więcej

Jak brexit wpłynie na europejskie mleczarstwo?

16.10.2020

W najlepszym scenariuszu brexitu wielkość spadku eksportu produktów mleczarskich z UE do Wielkiej Brytanii osiągnie ok. 20%w najgorszym ok. 90 proc., jak wynika z danych przedstawionych przez Polską Izbę Mleka. Przy braku porozumienia ponad 1,2 mln ton produktów mleczarskich w UE może być zmuszonych do znalezienia nowych rynków, w przeciwnym razie brytyjscy konsumenci będą musieli wchłonąć zwiększone koszty taryfowe, jak podaje Izba.

Czytaj więcej

Ceny podstawowych produktów mlecznych na przełomie września i października

16.10.2020

Na przełomie września i października 2020 r. na rynku krajowym odnotowano wzrost cen zbytu masła w blokach i OMP. W zakładach mleczarskich monitorowanych w ramach Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW w dniach 28.09-04.10.2020 r. za masło w blokach średnio w kraju uzyskiwano 15,78 zł/kg, o 2,1% więcej niż tydzień wcześniej oraz o 9,7% więcej niż przed miesiącem.

Czytaj więcej

Wniosek o podzielność składki zdrowotnej za pomocnika rolnika

16.10.2020

Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych, realizując wniosek z V Posiedzenia Krajowej Rady Izb Rolniczych, z 9.09.2020 r., wystąpił 13 października 2020 r. do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o zmianę przepisów i wprowadzenie zasady podzielności składki zdrowotnej dla pracownika sezonowego proporcjonalnie do liczby przepracowanych dni.

Czytaj więcej

Dziura ozonowa jest już wielkości Antarktydy. Ścisłe przestrzeganie zakazu emisji chemikaliów może zahamować zmiany klimatyczne

16.10.2020

Z badań przeprowadzonych przez Europejskie Centrum Prognoz Średnioterminowych wynika, że w ostatnich miesiącach dziura ozonowa nad Antarktydą zaczęła gwałtownie rosnąć, przez co jej powierzchnia przekroczyła średnią wartość rejestrowaną na przestrzeni ostatniej dekady. Jej dalsze powiększanie się będzie miało katastrofalny wpływ na środowisko naturalne, dlatego naukowcy apelują o wdrożenie działań, które zapobiegną jej przyrostowi.

Czytaj więcej

Jedna trzecia wyprodukowanej na świecie żywności jest marnowana. Na każdego głodującego można by przeznaczyć 2 tony żywności

16.10.2020

Polska jest na piątym miejscu wśród krajów UE pod względem skali wyrzucania nadającej się do spożycia żywności. Co roku w koszach ląduje 9 mln ton jedzenia, podczas gdy liczba głodujących Polaków to ok. 2 mln. Ale problem jest globalny – na świecie w każdej sekundzie przepada 51 ton żywności. Dlatego też ONZ postawiła jako jeden z celów zrównoważonego rozwoju zmniejszenie marnotrawstwa o połowę do 2030 roku – przypominają eksperci z okazji przypadającego 16 października Światowego Dnia Żywności.

Czytaj więcej

Danone inwestuje w Opolu

15.10.2020

Nowy wydział produkujący deserki dla dzieci w tubkach to kolejna, ważna inwestycja w Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu. Produkcja nowoczesnego formatu produktów przyniosła nie tylko wzrost zatrudnienia, ale również potwierdziła strategiczne znaczenie fabryki w Europie dla grupy spółek DANONE.

Czytaj więcej

Rolniku, złóż w ARiMR rejestr wypasu

15.10.2020

Rolnicy realizujący działanie PROW 2014-2020 “Dobrostan bydła” powinni do 31 października bieżącego roku złożyć w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rejestr wypasu i oświadczenie o zapewnieniu wypasu wymaganych zwierząt.

Czytaj więcej

#ekodom jak nauczyć dzieci segregacji odpadów?

15.10.2020

Jak podaje GUS liczba produkowanych przez nas śmieci stale wzrasta – w 2017 roku statystyczny Kowalski wygenerował 311 kg odpadów, podczas gdy rok później średnia wynosiła już 325 kg. Dlatego tak ważna jest segregacja w gospodarstwach domowych, ale i edukowanie młodszego pokolenia w tej kwestii – w myśl zasady: czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. Jak w łatwy (i przyjemny) sposób nauczyć dziecko zasad sortowania śmieci, a tym samym wzbudzić odpowiedzialność za środowisko? Przedstawiamy kilka pomysłów!

Czytaj więcej

Doceniamy NAUCZYCIELA każdego dnia!

Nauczyciele odgrywają ważną rolę w życiu uczniów, ponieważ są przewodnikami po świecie wiedzy. Niemal każdy z nas ma w pamięci wychowawcę lub innego nauczyciela, który wywarł wpływ na jego życie. Wspominamy ich jako bardzo wymagających, czy też jako osoby z oryginalnym poczuciem humoru, bądź rozbudzających wyobraźnię i ciekawość nauki. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że poświęcają oni dużo czasu dla swoich uczniów, szczególnie teraz gdy panuje pandemia koronawirusa. Dlatego też każdy uczeń duży i mały powinien Jubilatom z okazji Dnia Edukacji Narodowej, złożyć serdeczne życzenia. 14 października pamiętajmy o Nauczycielach i podziękujmy im za ich pracę, cierpliwość i dobre słowo.

Czytaj więcej

SERTOP Czy zmiany będą trwałe?

– Epidemia w znaczący sposób zmieniła preferencje konsumentów. Koszyki zakupowe zrobiły się większe, a wśród nich coraz częściej zaczęły pojawiać się produkty o długim okresie przydatności do spożycia, takie jak serek topiony, którym doskonale można zastąpić masło czy śmietanę w naszych kuchniach – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. – Z naszych obserwacji wynika, że zmianom uległo także zapotrzebowanie na lokalne produkty premium, którymi w naszym przypadku są sery smażone oraz że zmniejszył się popyt na produkty z sektora HoReCa, który mocno odczuł skutki zamrożenia gospodarki.

Czytaj więcej

Auchan Retail Polska partnerem kampanii #Jabłonki Fundacji State of Poland. Sieć konsekwentnie promuje lokalne produkty i wspiera rodzimych producentów

Sieć Auchan Retail Polska dołączyła do kampanii #Jabłonki, prowadzonej przez Fundację State of Poland. Akcja wzmacnia wizerunek Polski jako kraju kwitnących jabłoni i podkreśla wielopokoleniowe tradycje polskiego sadownictwa. Firma Auchan została wybrana do tej partnerskiej współpracy jako pierwsza i jedyna sieć handlowa w pierwszej edycji kampanii.

Czytaj więcej

„Oznaczenie ma znaczenie” Auchan we współpracy z Bankami Żywności edukuje i zachęca do niemarnowania żywności

15 października startuje akcja edukacyjna Auchan Retail Polska prowadzona we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności pod hasłem „Oznaczenie ma znaczenie”. Kampania ma na celu ograniczenie ilości marnowanego jedzenia poprzez edukację konsumentów w zakresie prawidłowego odczytywania oznaczeń dotyczących przydatności do spożycia. To kontynuacja działań Auchan zainicjowanych w ubiegłym roku kampanią „Nie marnujemy – ratujemy”, w ramach której pełnowartościowe produkty z krótką datą przydatności do spożycia oferowane są konsumentom z 50% rabatem.

Czytaj więcej

Wartość zaufania w technologiach. Bezpieczeństwo danych cybernetycznych

Bardzo wiele informacji w online przekazujemy w większości nieświadomie. Warto spojrzeć na to od strony bezpieczeństwa danych cybernetycznych. Okazuje się, że w ogromnej większości platformy e-commerce’owe – czyli od serwisów zakupowych aż po usługi streamingowe – to łakome kąski dla cyberprzestępców. Na ich stronach internetowych często można znaleźć nie tylko prawdziwe dane osobowe, ale także… dane środków płatniczych. Dlatego tak bardzo niebezpieczne są wycieki danych, spowodowane głównie przez luki w usługach.

Czytaj więcej

MLEKOVITA Najlepszą Polską Marką 2020

14.10.2020

MLEKOVITA, firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, jako jedyna z tej branży znalazła się na liście marek uhonorowanych tytułem „Najlepsza Polska Marka 2020”.

Czytaj więcej