Konkurs na Najlepszego Dostawcę Hochland Polska 2021 rozstrzygnięty!

17 września 2021 roku w Sokołowie Podlaskim odbyła się Gala Finałowa Konkursu na Najlepszego Dostawcę – edycja 2021. Z uwagi na obostrzenia pandemiczne ubiegłoroczna Gala nie mogła dojść do skutku. W związku z tym w bieżącym roku spotkano się zarówno w gronie laureatów z roku 2020, jak i 2021. Długofalowa współpraca z Dostawcami Mleka to dla Hochland Polska jeden z priorytetów. Tradycją jest konkurs na Najlepszego Dostawcę Mleka, organizowany od ponad 20-tu lat.

Czytaj więcej

SERTOP - trendy na jesień

Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop Sp. z o.o.

Gdy jesień otula nas swoimi kolorami i aromatycznymi zapachami, często sięgamy po potrawy z dodatkiem serków topionych, bowiem w chłodniejsze dni nie tylko całkowicie się zmienia, ale także rośnie nasze zapotrzebowanie kaloryczne.

Czytaj więcej

Hochland na XX Forum Petro Trend 2021!

Food Service Hochland Polska brał udział w tegorocznej edycji jubileuszowego XX Forum Rynku Stacji Paliw Petro Trend 2021 jako Sponsor. To najważniejsze w Polsce spotkanie branży w osobach właścicieli, inwestorów, a także kupców i dostawców z sieci stacji paliw, sklepów convenience oraz konceptów gastronomicznych i kawowych, odbyło się 20 września br. w Marriott Warsaw Hotel.

Czytaj więcej

Zdobywaj wiedzę razem z nami

„Dzieciaki mleczaki” to ogólnopolski projekt promocyjno-edukacyjny skierowany do dzieci w wieku przedszkolnych, ich rodziców i nauczycieli, którego celem jest ukazanie iż nabiał powinien stanowić codzienny element diety naszych najmłodszych pociech.

Czytaj więcej

Lokalne sklepy walczą z dyskryminacją

Niemal dwie trzecie największych producentów i dostawców FMCG w Polsce czerpie część dochodów z produktów wytwarzanych wyłącznie dla dyskontów lub supermarketów – wynika z rankingu „Równi w Biznesie” za drugi kwartał 2021 roku. I nie chodzi tu o produkty marki własnej, tylko o markowe artykuły, ale w wariantach niedostępnych we wszystkich sklepach.

Czytaj więcej

Nastroje menedżerów branży spożywczej przestały się poprawiać: sierpniowy Index FRI na poziomie 61,1 pkt. vs. 61,5 pkt. w maju

Index FRI, który od ponad roku rósł z kwartału na kwartał o kilka punktów, na koniec sierpnia wyhamował. Jest na poziomie 61,1 pkt., czyli nieco niższym niż 61,5 pkt. odnotowane pod koniec maja. – Nastroje producentów żywności nie są już zdeterminowane pandemią. Optymizm studzą inne zjawiska, w tym m.in. rosnące koszty oraz niepewność w otoczeniu regulacyjnym – mówi Dariusz Chołost, General Manager ośrodka Food Research Institute, opracowującego Index FRI.

Czytaj więcej

Przez pandemię Polacy zmienili nawyki żywieniowe. Głównie jedzą więcej warzyw i owoców

Ponad 40% Polaków twierdzi, że podczas pandemii zaczęło lepiej się odżywiać. Blisko połowa rodaków temu zaprzecza. Zmianę nawyków żywieniowych szczególnie widać w grupie wiekowej 23-35 lat, a także wśród osób z wyższym wykształceniem i zarabiających 4-7 tys. zł netto. Poprawę deklarują głównie mieszkańcy dużych miast. Do najczęściej wymienianych zmian należy spożywanie większej ilości warzyw i owoców, regularne jadanie posiłków, częstsze kupowanie zdrowej żywności oraz ograniczenie mięsa.

Czytaj więcej

Mlekpol na EEC: protekcjonizm będzie jeszcze w kolejnych latach

22.09.2021

Dzięki skali produkcji możemy współpracować z zagranicznymi sieciami handlowymi. Do tego dochodzi handel B2B – powiedział Paweł Trzaska, kierownik działu Handel Zagraniczny w SM Mlekpol, podczas debaty „Eksport żywności w cieniu pandemii i ekowyzwań”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Czytaj więcej

Jesteśmy o krok od upowszechnienia zrównoważonej żywności

22.09.2021

Czego brakuje, aby upowszechnić zrównoważoną żywność w Polsce? - Identyfikacji i dedykowanej półki w sklepie oraz jasnej komunikacji czym różni się ta produkcja od ekologicznych rozwiązań - mówił Adam Kopyść, Członek Zarządu Stowarzyszenia Rolnictwa Zrównoważonego "ASAP" podczas debaty pt. Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju na EEC 2021.

Czytaj więcej

Rolnictwo zrównoważone może stać się masowe

22.09.2021

- Żywność pochodząca z rolnictwa zrównoważonego ma szansę zawłaszczyć o wiele więcej rynku niż do tej pory udało się to produktom rolnictwa ekologicznego - mówiła podczas debaty debaty Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju w ramach EEC 2021, Małgorzata Bojańczyk, Dyrektorka Polskiego Stowarzyszenia Rolnictwa Zrównoważonego "ASAP".

Czytaj więcej

Podatek od korporacji uderzy w małych handlowców

22.09.2021

Polska Izba Handlu wyraża swoje poważne zaniepokojenie konstrukcją tej daniny, gdyż w jej ocenie uderzy ona pośrednio w dziesiątki tysięcy polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców. - Tego typu regulacja może doprowadzić do upadku tysięcy dystrybutorów zwłaszcza produktów niskomarżowych – głównie MŚP - mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Czytaj więcej

Pandemia zmieniła sposób pracy, ale pracownicy zdali test

22.09.2021

Praca zdalna jest możliwa nie tylko dzięki technologii. Ona była wcześniej i ten aspekt nigdy nie był problemem. To, co sprawiło, że home office się sprawdził, to zaangażowanie pracowników, zaufanie obu stron i dojrzałość kadry - powiedziała Jolanta Jaworska, Wiceprezes ABSL, Dyrektor ds. Publicznych i Regulacyjnych w IBM Polska & Kraje Bałtyckie podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Czytaj więcej

Strategia od pola do stołu - unijny bubel

21.09.2021

Strategia od pola do stołu zafunduje nam spadek produkcji, wzrost importu produktów żywnościowych, drożyznę i na tym nie koniec. Ile jeszcze badań nad skutkami strategii od pola do stołu musi zostać przeprowadzonych, aby w Brukseli rozpoczęła się prawdziwa debata na ten temat, pyta Copa-Cogeca?

Czytaj więcej

Rośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

21.09.2021

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.

Czytaj więcej

Mlekpol sprzedaje online

20.09.2021

Z roku na rok sprzedaż internetowa zyskuje na znaczeniu i chociaż w przypadku żywności rozwija się zdecydowanie wolniej, to potencjał dystrybucji żywności online jest bardzo duży - mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol.

Czytaj więcej

Dożynki Prezydenckie

20.09.2021

Na dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego odbyły się Dożynki Prezydenckie. Było to wydarzenie, podczas którego prezydent Andrzej Duda dziękował rolnikom za ich trud i ciężką pracę dzięki której mamy w Polsce zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe.

Czytaj więcej

Polacy zaczynają oszczędzać nawet na jedzeniu. Efekt szalejącej inflacji

20.09.2021

Najwyższa od dwóch dekad inflacja oznacza dla wielu konsumentów, iż zwłaszcza na żywność – wciąż główną pozycję w statystycznym domowym budżecie – wydawać trzeba coraz więcej. W efekcie wiele osób zmuszonych jest do zmian w koszykach zakupowych, co pokazuje badanie aplikacji Moja Gazetka specjalnie dla „Rzeczpospolitej". Badanie przeprowadzono na grupie ponad 1 tys. osób.

Czytaj więcej

Spotkania Hochland z Jubilatami i Emerytami

Piotr Knauer, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu wraz z przedstawicielami kierownictwa Hochland Polska, spotkał się we wrześniu z Pracownikami w Kaźmierzu i Węgrowie, którzy obchodzą 10 lub 20 jubileusz pracy zawodowej oraz z Pracownikami, którzy przeszli na emeryturę.

Czytaj więcej

Dzień Sprzątania Świata z Hochland

Dzień Sprzątania Świata, który obchodzimy 17 września to dobry moment, aby uświadomić sobie, że każdy z nas może dbać o środowisko i zasoby. Sprzątanie świata to międzynarodowa kampania odbywająca się na całym świecie w trzeci weekend września. Polega na zbiorowym sprzątaniu śmieci zalegających poza miejscami przeznaczonymi do ich składowania. Firma Hochland Polska ponownie działa na rzecz ochrony środowiska w ramach akcji „Clean up the World". Firma kontynuuje zapoczątkowane w latach ubiegłych wielkie sprzątanie świata pod hasłem ,,Okażę kulturę, jem ser i chronię naturę".

Czytaj więcej

Nowe Danio zaskakuje pożywnością i smakiem!

Konsumenci poszukują dziś na rynku produktów, które łączą w sobie wartościowe składniki z pysznym smakiem. Firma Danone wierzy, że codzienna dieta może zawierać oba te elementy, a konsument nie musi iść na kompromisy. Świetnym przykładem połączenia walorów smakowych i pożywności* jest nowa odsłona kultowego serka Danio, której towarzyszy równie przełomowa kampania – po raz pierwszy od 16 lat bez udziału Małego Głoda, który postanowił podjąć wyzwanie w innym obszarze.

Czytaj więcej

Danone wzmacnia walkę z marnowaniem żywności - firma wspólnie z Too Good To Go oferuje kolejną partię pełnowartościowych produktów w symbolicznej cenie – ich sprzedaż zasili konto Banków Żywności.

Po sukcesie pilotażowej edycji współpracy, Danone i Too Good To Go wracają z kolejną odsłoną wspólnych działań, którym przyświeca idea ratowania pełnowartościowej żywności przed zmarnowaniem. Już od dziś w Krakowie i Katowicach, użytkownicy aplikacji mogą zamówić produkty mleczne i roślinne w formie paczek-niespodzianek. Całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności.

Czytaj więcej

Neo(n) Bistro zaskakuje na koniec sezonu – po raz pierwszy trio Chefów!

Na zakończenie sezonu twórcy Neo(n) Bistro – Nocny Market i Restaurant Club – proponują nowość! Już w najbliższy weekend po raz pierwszy wyjątkową kolację w blasku neonów przygotuje wybitne trio Chefów – Tomasz Jakubiak, Patryk Dziamski i Marcin Molik. Rezerwacje trwają w aplikacji http://app.rclb.pl i na stronie http://restaurantclub.pl. Przed nami koncertowe, a wręcz tercetowe zakończenie sezonu!

Czytaj więcej

Nowe Czyżyny poszerzają ofertę spożywczą

Segment spożywczy oferty centrum handlowego Nowe Czyżyny zyskał właśnie nowego najemcę. W centrum handlowym otwarto Gruzińską Piekarnię № 1. W jej ofercie można znaleźć tradycyjne polskie i gruzińskie pieczywo, w tym kultowe przysmaki kuchni z tej części świata – Chaczapuri oraz Kudari.

Czytaj więcej

W wakacje Polacy zapłacili za alkohol o blisko 8% więcej niż rok temu

Z analizy ponad 33 tys. cen detalicznych i przeszło 2,2 tys. marek wynika, że w sezonie letnim alkohol podrożał w sklepach średnio o blisko 8% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największa zmiana dotyczy alkoholi mocnych, których ceny poszły w górę o ponad 10%. Piwo było o niemal 5% droższe niż rok wcześniej. Natomiast obniżki cen widoczne były tylko w dwóch z siedmiu badanych kategorii. Cydr potaniał o niemal 8%, a likiery i kremy – o przeszło 6%.

Czytaj więcej

Równość rodzicielska na polskim rynku pracy. Jak firmy wspierają zaangażowane ojcostwo?

Polityka Insight z inicjatywy Fundacji Share the Care przeprowadziła badanie mające wyłonić firmy przyjazne równości płci w opiece rodzicielskiej i przyjrzeć się ich praktykom. To ważny aspekt dyskusji o równouprawnieniu kobiet na rynku pracy, bo jak podkreśla Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care nie ma szans na równość płci na rynku pracy, bez zadbania o równość w podziale obowiązków rodzicielskich.

Czytaj więcej

Strategia od pola do stołu do poprawki

17.09.2021

Eurodeputowani z Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi (AGRI) i Komisji Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności (ENVI)10 września poparli projekt pakietu Parlamentu Europejskiego w zakresie strategii od pola do stołu.

Czytaj więcej

W 2022 roku będą dotacje na wymianę kopciuchów w budynkach wielorodzinnych. Trwają też prace nad kolejną odsłoną Mojego Prądu

17.09.2021

Trzecia edycja programu Mój Prąd, z budżetem przekraczającym 530 mln zł, wciąż cieszy się rekordową popularnością. Do tej pory do NFOŚiGW wpłynęło już ok. 150 tys. wniosków o dofinansowanie przydomowej fotowoltaiki. Fundusz szacuje, że budżet programu wystarczy w sumie na sfinansowanie ok. 178 tys. wniosków i przy obecnym tempie za chwilę się wyczerpie. NFOŚiGW pracuje już jednak nad uruchomieniem kolejnej, czwartej edycji, która ma zachęcić prosumentów do autokonsumpcji energii wytwarzanej w gospodarstwach domowych. Trwają też prace nad poszerzeniem kolejnego, popularnego programu Czyste Powietrze o dotacje na wymianę kopciuchów w budynkach wielolokalowych.

Czytaj więcej

Design thinking staje się kluczową strategią w pracy nad innowacjami. metodę wdraża coraz więcej firm z różnych branż

17.09.2021

Myślenie projektowe, czyli design thinking, polega na twórczym projektowaniu rozwiązań, usług czy produktów, które w centrum zainteresowania stawia potrzeby odbiorcy. Pięcioetapowy proces wymaga stworzenia zespołu projektowego, w skład którego wchodzą eksperci z różnych działów. Nowa metoda prac nad nowymi wdrożeniami w firmie pozwala zwiększyć zaangażowanie pracowników i maksymalnie wykorzystać ich potencjał twórczy. Design thinking na całym świecie jest już podstawową strategią wykorzystywaną w tworzeniu innowacji. Polska ciągle jeszcze dopiero poznaje jej możliwości.

Czytaj więcej

Będzie pomoc dla OSM Rypin?

16.09.2021

Posłowie Stefan Krajewski, Zbigniew Ziejewski, Andrzej Grzyb i Mirosław Maliszewski z Klubu Parlamentarnego Koalicja Polska upomnieli się dziś w Sejmie w sprawie pomocy dla rolników dostarczających mleko do ROTR Spółdzielni Mleczarskiej w Rypinie.

Czytaj więcej

Tej jesieni ponownie "dodamy do ulubionych" śmietankę Łaciatą

We wrześniu rozpoczyna się jesienna edycja kampanii śmietanki Łaciatej „Dodaj do ulubionych”. W kontynuacji działań marka nadal zachęca konsumentów, by wypróbowali inspirujących i pysznych przepisów z Łaciatą w roli głównej i przekonuje, że warto ten produkt dodać do swojej zakupowej listy. W ramach działań zobaczymy między innymi spoty sponsorskie w największych stacjach telewizyjnych oraz szeroką kampanię digitalową. Na sklepowych półkach pojawią się także odświeżone opakowania z ikonami pokazującymi zalety produktu.

Czytaj więcej