Pandemia zmieniła sposób pracy, ale pracownicy zdali test

22.09.2021

Praca zdalna jest możliwa nie tylko dzięki technologii. Ona była wcześniej i ten aspekt nigdy nie był problemem. To, co sprawiło, że home office się sprawdził, to zaangażowanie pracowników, zaufanie obu stron i dojrzałość kadry - powiedziała Jolanta Jaworska, Wiceprezes ABSL, Dyrektor ds. Publicznych i Regulacyjnych w IBM Polska & Kraje Bałtyckie podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jak zaznaczyła Aleksandra Durzyńska-Prochowska, Dyrektor Zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions, na początku pandemii firmie bardzo szybko udało się przejść na pracę zdalną.

- Nie był to eksperyment - część zespołów już pracowała w tym modelu. Praca zdalna nie wpłynęła na efekty finansowe i jakościowe. Obecnie mamy 20% osób pracujących w biurze. Teraz przygotowujemy się do przeprowadzenia ankiety i podejrzewam, że ok. 50% pracowników będzie chciało pracować z domu, 40% wybierze hybrydę, a 10% postawi na biuro - komentuje Durzyńska-Prochowska.

Praca zdalna możliwa nie tylko dzięki technologii

Z kolei w IBM 95% pracowników w tej chwili pracuje z domu.

- Praca zdalna jest możliwa nie tylko dzięki technologii. Ona była wcześniej i ten aspekt nigdy nie był problemem. To, co sprawiło, że home office się sprawdził, to zaangażowanie pracowników, zaufanie obu stron i dojrzałość kadry - tłumaczy Jolanta Jaworska, wiceprezes ABSL, Dyrektor ds. Publicznych i Regulacyjnych w IBM Polska & Kraje Bałtyckie.

- Trudno było nam na początku pokazać domowe tło. Nie wszystkim przychodziło to łatwo. Pojawiały się dzieci, które domagały się atencji rodziców, koty i psy, których nie można było uciszyć. To pokazało ogromną wrażliwość, dzięki której poziom produktywności, wyniki i zaangażowanie przerosły nasze oczekiwania - dodaje Jaworowska.

(22.09.2021 za portalspozywczy.pl)